عمر كمال يصدر اعترافات لشيخ الحارة للمرة الاولى

Asma211 مايو 2020آخر تحديث :
عمر كمال

حل مطرب المهرجانات الشعبى عمر كمال ضيفا على برنامج “شيخ الحارة والجريئة” الذى تقدمه المخرجة ايناس الدغيدى, ومن خلال اصدر اعترافات وتصريحات لم تكن تعرفها من قبل.

خلال البرامج انتقد عمر كمال طريقة زميله مطرب المهرجانات حسن شاكوش عندما تحدث عنه فى وسائل الاعلام وقال:”المشكلة بيني وبين شاكوش مش مادية ولكن مشكلة أدبية، وأنا مش بحب شغل الصفار واحنا كدة بنتعامل بميت وش، احنا بشكل عام بنتكلم لكن اللى فى القلب فى القلب وده شغل نفاق”.

اما عن تصريحات حسن شاكوش عندما كشف انه من له الفضل الكبير فى نجاح عمر كمال فنيا رد الاخير قائلا: “هو بيسعرني على أساس إيه، أنا أجري زاد بتعبي ومجهودى، واللي زودنا ربنا وقسملي رزقي وأنا إنسان شبعان وأنا كنت بتكلم في حقى الأدبى، وأنا قعدت فترة مش موجود وكان حسن اللي متصدر للمشهد ولما نزلت بعد شهر ونص لقيت الإعلام مترسخ عنده إن بنت الجيران بتاعت حسن شاكوش وطالبت بحقي الأدبي فقط”.

وتابع كمال قائلا: “حسن شاكوش كلمني بعد حلقة شيخ الحارة اللى ظهر فيها واعتذر لى بس أنت متشتمنيش في شارع وتصالحنى فى حارة”.

كما أشار عمر أن والده كان ملتزم دينيا وتوفى قبل أن يدخل هو مجال الغناء ولكن ان كان ما زال حيا حتى الان لم يكن ليسمح له بالعمل في المجال الفنى، واضاف قائلا: “أبويا مات قبل ما اغنى ومشفش نجاحي وكان ملتزم دينيا ومكنش يعرف إن صوتى كويس وكنت لا أجرأ أقوله عايز أغنى، وأهلينا واخدين انطباع عن الوسط أنه كله مش كويس ولكن كل حته فيها الحلو والوحش”.

وتطرق عمر كمال للحديث عن حياته الشخصية وقال: “حياتي نضيفة لا بشرب سيجارة ولا غيره، وبحافظ على فرض ربنا، وأنا لو اشتغلت فى كباريه أو ديسكو زي ما بخش زي ما بطلع لا ببص يمين ولا شمال وبخلص شغل وأمشى”.

وأكد عمر بأن نجم المهرجانات حمو بيكا سببا اساسيا فى شهرته هو وحسن شاكوش لأنهما تعاونا معه في فترة كان هو نجم الأغنية الشعبية الأول مما أضاف لهم خلال بداية مسيرتهما في الطرب الشعبي والمهرجانات، قائلا: “حمو بيكا من أسباب شهرتي أنا وشاكوش واللي يقول غير كدة يبقى إنسان ناكر للجميل”.

وكشف أن أول تعاون له مع حمو بيكا حصد 15 مليون مشاهدة عبر موقع يوتيوب وبعد ذلك انطلقا هو وحسن شاكوش بمهرجان بنت الجيران، مؤكدا أن بيكا هو سبب من أسباب نجاحهما وخاصة مع حسن شاكوش.

قد يهمك ايضا:

انجى على تلقب بالمسهوكة كيف واجهت تلك اللقب ؟

صبرى فواز يكشف حقائق غريبة عنه فى شيخ الحارة

 

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


شروط التعليق :

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

الاخبار العاجلة