المخرج محمد دياب يستوحى من ازمة عمرو وردة الجزء الثانى من فيلم “678”

فنون
28 يونيو 2019آخر تحديث : منذ 1 سنة
المخرج محمد دياب يستوحى من ازمة عمرو وردة الجزء الثانى من فيلم “678”

المخرج محمد دياب يستوحى من ازمة عمرو وردة الجزء الثانى من فيلم “678”

قال المخرج محمد دياب ان ازمة عمرو وردة مع التحرش الجنسي، وبعد الفضيحة التى تداولت على مواقع التواصل الاجتماعى، وردت لدية فكرة لعمل الجزء الثانى من فيلم”678″.

وكان الجزء الاول من فيلم”678″، الذى تم عرضة فى عام 2010، والفيلم من بطولة باسم سمرة، احمد الفيشاوى، ناهد السباعي، بيللى كريم، ماجد الكدواني، بشر، والفيلم يعرض 3 قصص نساء بتعرض للتحرش الجنسي، وهم من طبقات مختلفة فى المجتمع ويجمعهم واقعة التحرش.

وكتب محمد دياب على صفحتة على موقع التواصل فيس بوك، بعد قرار مجلس ادارة اتحاد الكورة بعودة وردة مرة اخرى الى المنتخب.

6 3 - الساعة الخامسة والعشرون
المخرج محمد دياب

“الناس الكتييير اللي محبطه من اللي حصل في موضوع ورده، لسه عندنا كتير نقدر نعمله. من أول مقاطعه المنتخب، لغاية إننا نروح الاستاد و نشجع ضدهم”.

تابع: “لو في مصر وردة يقدر يهرب من العقاب فاليونان اللي بيلعب فيها وإنجلترا -اللي بيلعب فيها اللاعيبه اللي ايدوه- بلاد مبتتسامحش في التحرش. في أوروبا القصه بتفاصيلها الواضحة لما تتعرف بقوه السوشيال ميديا، ميه في الميه هتأثر في كاريرهم وهتشوفوا وردة فريقه بيسرحه”.

استطرد محمد دياب متحدثًا عن التحرش: “من خبرتي المتواضعه في موضوع التحرش عشان الفيلم الي عملته وقضيت فيه ٣ سنين بحاول أفهم المتحرش بيفكر ازاي، ورده متحرش محتاج علاج نفسي وإعادة تأهيل بس بسبب أن الموضوع اتحل بسهوله فهو مش هيسعي للعلاج ومؤكد هيرجع يعمل مصيبة، حتي لو اتجوز فممكن يضرب مراته مثلاً”.

واضاف انه قرر ان يكون فى جزء ثانى لفيلم”678″، وسوف يكون فيه اسم المحمدى وصلاح، لأنهم ايدوا متحرش، وهيظهر اسمهم فى جميع المهرجانات والاعلانات انهم مع التحرش الجنسي، لكى يفكر اى مشهور الف مرة قبل اين يقدم على فعل خادش للحياء.

موضوعات تهمك

رانيا يوسف تقارن بين ازمة عمرو وردة وازمة فساتنها الفاضح 

الفتاة المكسيكية: عمرو وردة ضاجعنى جنسيا واليكم الفيديو 

رابط مختصر

عذراً التعليقات مغلقة